Uno-mattes stjärna!

Uno-mattes stjärna!

onsdag 1 september 2010

Varför inte tavara på dagen??

Bestämde mig i går (tisd) för att be M skjutsa ut E till hästarna.jag kände mig stressad över allt jag hade att göra innan gbgresan.


Så när jag stod på jobbet i dag(onsd) och rörde i grytorna med ett härligt soligt höstväder utanför fönstret ändrade jag mig...Varför stressa?Varför inte ta vara p en vacker eftermiddag??

"Jag hänger på till hästarna, du rider båda och så kan vi skritta av dom tillsammans " skicka jag till E.

hon blev glad så klart.tycker det är trist att rida sj.

Naturligtvis hade det mulnat på tills jag kom från jobbet men vi chansa iallafall.

Meningen var att vi skulle rida ner till ridbanan ,E skulle rida ett dressyrpass var p ådom och att vi sen skulle skritta en sväng.Jag ska tävla både lö och sö så någon knä och träningsvärk var jag inte ute efter..

Men när vi kom ner till korset där man kan välja höger för ridbanan och vänster för upp i skogen så kändes det så himmla härligt så vi red upp i skogen ist.

En liten tur bara !!

Efter bara en liten bit såg jag detta från hästryggen;



Emma hoppa av och visst såg jag rätt!!

Även jag hoppa av och vi plocka i det ända vi hade med oss...



Vi skrittade genom den tysta vackra skogen på mysiga hästar och här och var skutta vi av och plocka av skogens guld.
mycket skratt och fniss blev det oxå för det är inte helt lätt att som Emma :ta sig upp och av ,barbacka ,på en steppande Sandy med ridhjälm full med svamp som hästen vill äta upp..

Och för mig ..inte jättevig vare sig upp el ner speciellt inte med hjälm full med svamp som glufsiga Idor vill äta upp...*S*

Det var en härlig tur som jag kommer leva på länge!


Vi ses på måndag igen Idor!Med korg så hjälmen kan sitta där den ska...




1 kommentar: