Uno-mattes stjärna!

Uno-mattes stjärna!

måndag 30 augusti 2010

Feta&Olivpaj

Denna paj bjöd jag på på en liten tillställning i Paradiset i sommras.Många ville ha receptet men det har jag visst glömt ge ut...=S
Här kommer det ialf.

Feta&Olivpaj

Pajdeg:

200 gr Vetemjöl
125 gr smör
2 msk vatten

Blanda snabbt ihop till en deg ,gärna i matberedare, och låt vila kallt 30 min.
Tryck ut i pajform , nagga med gaffel och grädda ca 10 min i 200 gr.

Fyllning

3 ägg
2,5 dl matlagningsgrädde
200 gr feta
1 gul lök finhackad
2 klyftor vitlök pressade el finhackade
1 dl oliver gärna kalamata
2 tomater
1 tsk rosmarin
salt och peppar

Vispa ägg och grädde.finkacka häften av osten och all lök och vitlök.
Skär resten av osten och tomaterna i bitar.
Blanda i hop äggsmeten med lök och osthacket och häll i pajskalet.Fördela tomat och ostbitarna på toppen.

Grädda i 180 gr i ca 35-40 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar